środa, 10 sierpnia 2011

Co się dzieje z Polską blogosferą?

Witam,

Postanowiłem złamać milczenie zatrwożony nieco sytuacją na blogach które do tej pory czytałem. Nie wiem czy jest to wina wakacji czy może jakaś ogólniejsza tendencja ale wiele blogów, które jeszcze niedawno czytałem zwyczajnie umiera z braku wpisów. 

Pomijam w tym momencie mój blog bo ten niejako wypełnił swoją misję i dlatego został zawieszony. Dziwi mnie natomiast brak zupełnej aktywności choćby takiego bloga jak Mediafun ( ostatni wpis chyba miesiąc temu). Kolejnym opuszczonym blogiem zdaje się być Rentier-blog.Wiem, że nie raz wyrażałem się negatywnie o autorze bloga ale mam wrażenie, że jego idea pasywnego zarobku zwyczajnie upadła. Próbuje na koniec sprzedawać produkt Centrum Efektywnego Blogowania ( akurat wydaje się mi się, że na temat blogowaniu Marcin nieźle się zna i wiedzę posiada sporą).

Kolejny opuszczony blog - gdzietylkochce.com. Autor tego bloga nawet w jednym z ostatnich wpisów, który zatytułował - "Marazm, stagnacja, brak pomysłów" - odniósł się do stanu w jakim się znalazł. Po osiągnięciu pewnych zarobków być może trudno się zmotywować do dalszej pracy - wiem coś o tym.

Kolejna strona - Zaczac-zarabiac.com - też ostatni wpis  miesiąc temu.

Pomijam w tym momencie jakieś mniejsze blogi które rodzą się i padają jak muchy. Natomiast każdy z wyżej wymienionych zapowiadał się co najmniej nieźle.  Wszystkiego pogodą tłumaczyć nie można.

Na tym tle w zasadzie tylko dwaj autorzy jako tako próbują pisać. O ile shpyo ze swoim blogiem blog.shpyo.net jak zwykle trzyma poziom, o tyle u Krzyśka Lisa  bicie piany i zero konkretów. 

To wszystko są blogi które ja czytam. Być może mam pecha i tylko te blogi które czytam poumierały:) A może choroba ta dotknęła tylko blogi o zarabianiu w necie. Ich autorzy widząc brak owoców swoich  starań zwyczajnie zamknęli interes. Czy też zauważyliście podobną tendencję? Kryzys czy co?

Najlepiej jakbyście podali linki do jakichś ciekawych blogów, bo już nie mam czego czytać w wolnych chwilach:)

P.S. Miło mi również zakomunikować, że mój blog stał się inspiracją do powstania bloga http://10ojrodziennie.blogspot.com/ . Autor bloga Tomek, założył sobie (jak sama nazwa bloga wskazuje) dotarcie do kwoty 10 euro dziennych zarobków. Mam nadzieję że będziecie mu kibicować tak jak mi.

Ja życzę mu serdecznie powodzenia!