wtorek, 3 maja 2011

Zarobki - kwiecień 2011

Witam,

Dziś tradycyjny wpis podsumowujący zarobki z poprzedniego miesiąca. Niestety to było jeden z najgorszych miesięcy od bardzo dawna. Wiele osób między innymi na forum pio narzekało na niskie stawki za klik czy malejący CTR. U mnie tendencja była podobna. Nie wiem na ile wpływ na to ma sezonowość a na ile są to jakieś głębsze zmiany w AdSense. Nie bez znaczenia był też okres świąteczny trwający w zasadzie od 22 kwietnia do dziś.

W kwietniu udało mi się też uruchomić 2 kolejne strony ( cały proces opisałem w dwóch poprzednich wpisach). Obiecujące jest to, że już pojawiły się pierwsze kliknięcia i to w kwotach większych niż wynikało z moich przypuszczeń popartych narzędziami Google. Strony pną się w górę w wynikach więc można patrzeć optymistycznie na ten aspekt mojej działalności.

Kwiecień był też miesiącem w którym opublikowałem najwięcej nowej treści od bardzo dawna. Licząc z nowymi stronami było to w sumie kilkadziesiąt wpisów. To też tylko potwierdza, że w tym biznesie efekty przychodzą późno i związek między bieżącymi działaniami a wpływami do budżetu jest znikomy.

Kryzys nie dotknął tylko moich zarobków z AdSense. Sprzedaż ebooków i porad też siadła. Co akurat wskazuje na słuszność tezy o "sezonowości" - oby tak było.

Ok do rzeczy.

W kwietniu udało się zarobić:

1372,45 zł czyli 349,34 euro co daje 11,64 euro dziennie.

Jak to mówią: "Jak spadać to z wysokiego konia":)  Pozostaje mi tylko patrzeć z nadzieją na maj, oby nowe strony zaczęły ładnie zarabiać.

A jak tam wasze kwietniowe zarobki?