środa, 27 kwietnia 2011

2 nowe strony - Krok po kroku jak ja to robię ( Część 2)

Witam,

Dziś druga część wpisu na temat tworzenia nowych mini stron. Jak już wspominałem strona została postawiona na Wordpressie na skórce Simplistic Blue.

1) Tekst na stronę


Dla obu stron napisałem kilka artykułów po około 300 słów każdy.

Na pierwszej stronie poza "obowiązkowymi" stronami : kontakt, polityka prywatności oraz mapa strony ( do wygenerowania mapy strony użyłem pluginu Dagon Design Sitemap Generator) powstało w sumie 7 artykułów. Do tego zleciłem na zlecenia.przez.net napisanie kolejnych 20 mniejszych wpisów. Za całość zapłaciłem 40 zł  - zlecenie jest w trakcie realizacji.

Na drugiej stronie poza poza 3 stronami które już wymieniłem powstało 5 artykułów i  w planie są kolejne które będą dodawane systematycznie aż do osiągnięcia kilkunastu - kilkudziesięciu artykułów.

W obu przypadkach artykuły są związane z jedną z wybranych fraz. To tworzę/zlecam przynajmniej kilka artykułów pod jedną frazę.

2) Optymalizacja


 Mają już jakąś treść na stronach  przystąpiłem do optymalizacji Wordpressów.

Użyte pluginy:
- wspomniany Dagon Design Sitemap Generator - do mapy strony
- KB Robots.txt - do generowania pliku robots.txt
- All in One SEO - plugin do metatagów
- XML-Sitemap  - plugin do mapy stron w formacie xml, którą wrzucam do Webmaster Tools.
- Wordpress Tweaks - plugin z różnymi ciekawymi opcjami

Koniecznie trzeba też:

- stworzyć przyjazne linki; to znaczy zawierające w adresie słowa kluczowe - wchodzimy w Settings>Permalink Settings> zaznaczamy Custom Structure> wklejamy  /%postname%.
- uzupełnić listę serwerów pingowania - można użyć tej:


- można usunąć linki ze stopki.

Nie będę się tu rozpisywał szczegółowo na temat optymalizacji Wordpressa pod wyszukiwarki. Najlepiej opisuje to artykuł zamieszony swego czasu na WPNinja:


Znajdziecie pod tym linkiem kilka naprawdę fajnych porady dotyczących między innymi prawidłowej konfiguracji wymienionych przeze mnie pluginów. Ja używam tylko tych, ale wiadomo jest ich więcej. Na pewno warto rozważyć przy większych serwisach jakiś plugin pokazujący pod wpisem listę podobnych wpisów ( ja na innych stronach używam: Related Posts).

Układ treści na stronie też nie jest bez znaczenia.

- tytuł z główną frazą
- bezpośrednio pod tytułem dałem linki do podstron stworzonych pod frazy wspierające ( związane z główną ale o mniejszym ruchu)
- pod tymi linkami obrazek z produktami które są opisane na stronie ( ten patent zaczerpnąłem z poradnika stworzonego przez znanego guru AdSense o ksywie Xfactor)
- pod obrazkiem tytuł wpisu
- pod tytułem wpisu duży boks reklamowy 336x280, wyrównany do lewej, nieotoczony tekstem. ( układ jest inny niż na moich dużych stronach , na małych stosuję właśnie ten).
- po prawej stronie w panelu bocznym zostały tylko kategorie i strony ( polityka prywatności, kontakt, mapa strony)
- zminimalizowanie ilości zbędnej treści ( wyrzucam datę publikacji wpisu, autora...)

Dla zobrazowania najlepiej posłużę się screenem jednej ze stron:



3) Pozycjonowanie


Rozpocząłem od podstawowej czynności czyli zaindeksowania strony. Ograniczyłem się do dodania linków w 3 miejsca: linkologia, gwar oraz startups.pl  - linki z tych miejsc zapewniły mi zaindeksowanie strony głównej w czasie 24 godzin pierwsza strona i 48 godzin druga strona ( nie wiem skąd ta różnica). Po 10 dniach wszystkie strony były zaindeksowane.

Następnie zleciłem katalogowanie. Zapłaciłem po promocyjnej cenie 15 zł za dodanie strony do 100 najlepszych darmowych katalogów wraz ze stworzeniem zsynonimizowanego opisu. W sumie więc 30 zł. Czas realizacji zlecenia 10 dni - zleciłem to przed świętami więc niebawem będzie gotowe.

Możliwe że dodam stronę do jeszcze kilku płatnych z tej listy która jest na moim blogu:


Efekty są już w tym momencie. W sumie 4 frazy w drugiej dziesiątce wyników w tym jedna z głównych już na 11 miejscu. ( możliwe że to FSB - najbliższy czas pokaże)

Wpływ na ten wynik miały bez wątpienia 3 rzeczy:

- niska konkurencja
- słowa kluczowe w domenie
- unikatowe artykuły

Podniesienie pozycji strony zamierzam osiągnać poprzez

- więcej unikatowej treści
- dalsze katalogowanie ( może Publiker)
- wymianę linków z serwisami o podobnej treści
- komentowanie blogów, for, serwisów...
- publikowanie artykułów w dobrych moderowanych preclach

4) Podsumowanie


W sumie na obie strony wydałem 130 zł.

- domeny - 60 zł
- katalogowanie - 30 zł
- wpisy - 40 zł 

Niezależnie od tego czy skorzystacie z zawartych na tej stronie porad czy nie, najważniejsze o czym musicie pamiętać to tworzenie dużej ilości wartościowej i unikatowej treści związanej z wybranymi przez was słowami  kluczowymi. To jest najważniejsze, zarówno przy pozycjonowaniu jak i zarabianiu na stronie.