piątek, 15 kwietnia 2011

2 nowe strony - Krok po kroku jak ja to robię ( Część 1)

Witam,

Jak pewnie zauważyliście w wielu wpisach chwalę się tym, że dochód który otrzymuje z internetu jest  niemal w pełni pasywny bo nie spędzam nad swoimi stronami wiele czasu. Od jakiegoś czasu nie napisałem prawie żadnego wpisu na swoje strony, nie zrobiłem też żadnej nowej strony. Niedawno postanowiłem to zmienić. Będę od teraz publikował więcej wpisów na już istniejące strony, tym bardziej, że przy tak mocnym podlinkowaniu i autorytecie moich domen wpisy pojawiają się na swoje słowa kluczowe bardzo wysoko - dlaczego miałbym tego nie wykorzystywać?

Największe zmiany zajdą  jednak w portfolio moich domen. Mianowicie stworzyłem dwie nowe stronki ( w sumie będzie więc ich już 8 - razem z tym blogiem). Tym razem poszedłem w nieco inną stronę. Mianowicie wybrałem tematykę "produktową". Strony będą zawierać opisy produktów i porady z nimi związane)

1) Tematyka:

Pierwsza strona - gastronomia 
Druga strona - kobieca

Skąd te pomysły? Impuls, intuicja i analiza. 

2) Przy analizie niszy zastosowałem dokładnie ten sam sposób który przyniósł mi sukces poprzednio:

-  Duża liczba wyszukiwań w danej niszy ( ponad 10k w trybie exact)
-  w miarę sensowne kwoty za klik ( w obu przypadkach około 30-40 groszy)
-  akceptowalny poziom konkurencji. ( na podstawie analizy linków i poziomu optymalizacji stron z top10)

3) Zakupiłem domeny .com zawierające w obu przypadkach pożądane słowa kluczowa. Jedna domena zawiera dokładnie moje główne słowo kluczowe i nic poza tym. Druga zawiera główne słowo kluczowe w nieco zmienionej formie. 

Zdecydowałem się wydać trochę więcej na domeną .com bo 30 zł. Mogłem kupić jakąś tańszą ale opinie wśród domeniarzy są jednoznaczne. Najlepsze są .pl i .com. 

4) Obie strony postawiłem na wordpressie, jako szablon wybrałem Simplistic Blue, którego na wstępie pozbawiłem wszystkich zbędnych rzeczy (typu link do rss)

5) Zanim udostępniłem stronę wyszukiwarce, napisałem  ( no z pomocą;) dla obu stron po 5 tekstów na około 300 słów każdy, pod konkretne słowa kluczowe związane ściśle z głównym słowem kluczowym.

O tym jakich pluginów użyłem, w jaki sposób zoptymalizowałem strony oraz jaki mam plan ich promowania ( pozycjonowania) opowiem w kolejnym wpisie.