piątek, 11 marca 2011

Nowy regulamin Blogvertising - o co tyle krzyku?

Witam,

Dzisiaj wpis na temat wiadomości która zelektryzowała znaczną część blogosfery. Około tygodnia temu jeden z bardziej znanych pośredników w sprzedaży reklam na blogach - Blogvertising, zmienił regulamin. Większość punktów regulaminu nie wzbudziła większych zastrzeżeń. 

Natomiast problematyczny okazał się być paragraf  8 punkt 9:
Każdy Bloger wyraża zgodę na nieodpłatne rozpowszechnianie reklam:
serwisu Brand New Media,
kampanii charytatywnych,
kampanii testowych dla klienta,
kampanii gratisowych dla klienta,
w oparciu o usługę reklama display w każdym czasie, w którym nie jest tam rozpowszechniana reklama innego Reklamodawcy, w ilości nie większej niż 10% miesięcznej ilości odsłon danego Bloga.
 Podobnie jak paragraf 9 punkt 2
Kampanie Reklamowe Display są emitowane na Blogu bez konieczności uzyskiwania odrębnej zgody od Blogera.

Przez blogi wszelkiego rodzaju przetoczyła się ostra fala krytyki. Na pierwszy rzut oka też byłem oburzony. Postanowiłem zalogować się na swoje konto. Okazało się to niemożliwe. Wkurzyłem się bo mam tam zgromadzone 500 zł do wypłaty a użytkownicy którzy nie zaakceptują regulaminu mieli mieć kasowane konta.

Zadzwoniłem dziś rano do Brand New Media i miła pani uspokoiła mnie, że pieniądze są bezpieczne oraz przejściowe problemy z logowaniem zostaną naprawione.  

Dostałem też maila z wyjaśnieniami dotyczącymi paragrafu 8 punkt 9.
Tego typu zapis umożliwia nam stworzenie bardziej konkurencyjnej oferty dla klientów. Jest to szczególnie ważne w przypadku ofert dotyczących dużej ilości blogów. Indywidualna akceptacja trwałaby zbyt długo i z tego powodu część ofert nie dochodziłaby do skutku w ogóle. A przecież wszystkim nam zależy, aby ofert i kampanii było jak najwięcej. Kampanie autopromocyjne i charytatywne mogą zostać przez Ciebie wykluczone w panelu blogera. To Ty decydujesz o tym, wpisując niechciane rodzaje kampanii/marek [zakładka "Blogi", następnie menu "Edycja"]. Nie narzucamy więc kampanii, których z góry nie akceptujesz. Jednocześnie wszystkie kampanie emitowane na podstawie tego paragrafu będą widoczne w panelu blogera [zakładka: "Kampanie", następnie "W których bierzesz udział"], więc będziesz mięć możliwość monitorowania ich przebiegu. Ustalenia tego paragrafu dotyczą tylko kampanii display. Jednocześnie ich emisja może nastąpić wyłącznie w czasie, w którym nie jest rozpowszechniana kampania płatna i nie przekroczy 10% miesięcznej ilości odsłon danego bloga.
Hmm... tylko czy "monitorowanie ich przebiegu" oznacza też możliwość ich wyłączenia? 

Niemniej jednak nie napinał bym się tak mocno na Brand New Media. Ważne, że coś się dzieje. Jeśli okaże się w praktyce, że zaproponowany przez nich model jest nie do zaakceptowania zawsze można odpiąć swoje strony od konta. Blogvertising dawało zarobić całkiem przyjemne pieniądze, więc nie widzę powodu by chłopaki i dziewczyny z tej firmy mieli nie dostać szansy. 

Zmianie uległ też panel administracyjny Blogvertising. W mojej opinii zdecydowanie na lepsze. Mam nadzieje, że kampanii  będzie teraz znacznie więcej.