czwartek, 10 lutego 2011

Wyniki ankiety: Ile miesięcznie zarabiasz w internecie?

Witam,

Dziś wpis w którym postaram się przeanalizować wynik ankiety która znajdowała się na moim blogu od lipca 2010 ( czyli od startu ). Już jutro zamierzam umieścić inną ankietę więc przyszła pora na podsumowanie obecnej.

W ankiecie wzięło udział 242 osoby ( pewnie byłoby więcej ale ankieta nie jest jakoś szczególnie eksponowana  - znajduje się dosyć nisko w bocznym panelu).


Procentowy rozkład odpowiedzi na pytanie: "Ile miesięcznie zarabiasz w internecie?" wygląda następująco:


  1. Jeszcze nic - 50%
  2. > 1500 zł -   20%
  3. 0-100 zł  -   18%
  4. 100-400 zł - 5%
  5. 400-800 zł - 3 %
  6. 800-1500 zł - 2%


Wynik obrazują, że wielu czytelników mojego bloga są to osoby początkujące, nie mające żadnego dochodu z internetu. Jest pewna grupa osób która zarabia nieduże pieniądze ( <100 zł) i trafia na tego bloga by zwiększyć swoje dochody ( inni mają pewnie ten sam cel).

Co ciekawe dużą grupę stanowią też osoby, które zarabiają w internecie naprawdę niezłe pieniądze czyli >1500 zł.

Na ile wyniki takiej ankiety są miarodajne trudno powiedzieć. Próba była dość mała, a sama ankieta niedostatecznie eksponowana.

Dla mnie najprzyjemniejszym faktem płynącym z ankiety jest to, że kiedy ją publikowałem mieściłem się w segmencie 400-800 zł, a w tym momencie znajduje się wśród osób, które zarabiają powyżej 1500 zł co miesiąc.

 Mam pomysł na ankietę pod tytułem, "Który sposób pracy w domu jest najlepszy?" - ale obawiam się dominacji jednego sposobu mianowicie zarabiania na AdSense;)

Być może powinienem od nowa opublikować ankietę na temat tego ile kto zarabia miesięcznie w internecie, tym raczej w lepiej eksponowanym miejscu i wyciągnąć wnioski mające oparcie w większej próbie osób?

Co myślicie?