sobota, 19 lutego 2011

Na jakiej tematyce najlepiej się zarabia?

Wybór tematyki w której będziemy działać zarabiając w internecie jest kwestią kluczową. Wspominałem o tym nieraz i jest to dość oczywiste. Niestety w biznesie internetowym często musimy dokonywać decyzji i liczyć się z tym, że wiele z nich będzie błędna. 

Nie będzie chyba niczym odkrywczym kiedy powiem, że wyboru często musimy dokonywać między dobrze płatną tematyką a tematyką z dużym ruchem. Oczywiście są takie nisze, które mają i spory ruch i dużo reklamodawców, ale też konkurencja jest tam tak duża, że nikomu nie polecam zakładania kolejnej strony przykładowo o kredytach.

Bazując na swoim doświadczeniu i realnych dochodach jakie uzyskują moje strony postanowiłem stworzyć ranking tematyk na których najlepiej się zarabia.Swój ranking muszę podzielić na dwie części. To znaczy najpierw podam jakie według mnie tematyki są najlepiej płatne ( to znaczy gdzie najwięcej zarabiam za jednego unikatowego użytkownika) a później gdzie w ogóle najwięcej zarabiam ( należy przez to rozumieć, że na tych stronach duży ruch rekompensuje mniejsze kwoty uzyskane od reklamodawców).

Najpierw najlepsze zarobki pod względem kwot uzyskanych za jednego unikatowego użytkownika ( uwzględniam wszystkie pp w jakich biorę udział).

1. Zdrowie.
2. Zarabianie w internecie
3. Nieruchomości
4. Praca
5. Motoryzacja

A teraz zarobki sumarycznie:

1. Praca
2. Nieruchomości
3. Zdrowie
4. Zarabianie w internecie
5. Motoryzacja


Muszę zaznaczyć, że mój ranking nie jest miarodajny bo nie uwzględnia wielu tematyk a te które podałem są dość ogólne. Dlatego chciałbym by dzisiejszy post był raczej zaproszeniem do dyskusji niż chęcią podsumowania tematu. Ciekaw jestem jak to wygląda u was.