sobota, 15 stycznia 2011

SEO Copywriting

Witam,

Dziś wpis na temat tego w jaki sposób pisać teksty pod pozycjonowanie stron. Dla wielu osób jest to sposób na pracę w domu - a zapotrzebowanie na tego typu teksy będzie raczej rosło. 

Zacznę od tego, że nie jestem zwolennikiem używania tego typu górnolotnych stwierdzeń jak SEO Copywriting. Nie lubię tej maniery nazywania wszystkiego w stylu przypominającym słynne: "konserwator powierzchni płaskich". Niemniej jednak taki trend zarówno na świecie jak i w Polsce istnieje. Nie mówię tu tylko o terminologii fachowej z dziedziny SEO. Czy komuś się wydaje że jak doda do nazwy czynności: specialist, officer, director, manager to stanie się ona automatycznie ważniejsza? A osoba która ją wykonuje dowartościowana tym fakterm? W to drugie akurat jestem skłonny uwierzyć. Wydaje się to być właśnie główny powód stosowania tych górnolotnych określeń. 

Nie inaczej jest z tzw "SEO Copywriting"  - jest to nic innego jak pisanie tekstów pod pozycjonowanie. W Polsce oczywiście nie mówi się "pisanie tekstów pod pozycjonowanie" tylko właśnie SEO Copywriting. Parafrazując łacińską maksymę ("Quidquiad latine dictum sit, altum videtur") - "Wszystko co powiedzane po angielsku brzmi mądrze".

Ok przejdźmy do konkretów. Jak tworzyć teksty przyjazne wyszukiwarce?

1) Multimedia

- używajmy obrazków w naszych wpisach ( z dołączonym atrybutem alt) 
- jeśli się da to wstawiajmy filmiki z you tube, które wyskakują wysoko na daną frazę

2) Linkujmy

- do innych stron powiązanych tematycznie które zajmują wysokie pozycje na podobne frazy ( ale nie na tą samą którą pozycjonujemy - nie chcemy przecież wspierać konkurencji)
- linkujmy wewnętrznie do podobnych wpisów na naszej stronie używając w anchorze słowo kluczowe

3) Używajmy określonych znaczników 

- h1 - użyjmy go przy tytule artykułu ( chyba że już wcześniej został użyty w tytule strony - powinno być jedno h1 na stronę)
-h2 - używajmy by zatytułować poszczególne akapity 
- znaczniki <strong> - można użyć z umiarem do zaznaczenia co ważniejszych elementów strony

4) Użycie określonych słów w określonym miejscu ( w zasadzie tylko ten podpunkt jest nazywany SEO Copywriting)

- główne słowo kluczowe powinno być użyte w pierwszym akapicie i w ostatnim
- warianty słowa kluczowego ( liczba mnoga, wyrazy bliskoznaczne) też powinny znaleźć się w tekście
- przydatne w pisaniu tego typu tekstów jest Googlowe" "Koło informacji" ("Wonder Wheel") - link do niego znajdziemy po lewej stronie wyników wyszukiwania. Przedstwia powiązane z wyszukiwaną frazą słowa kluczuowe. Przykładowo dla frazy: "Praca w domu" dostaniemy:



Warto użyć zasugerowane słowa w tekście. 


Na koniec jeszcze jedna kwestia. Pisanie tekstów pod pozycjonowanie też może być dochodowym zajęciem.  
Za strone A4 osoby zajmujące się tym biorą od 15-20 zł  w górę. 

Jak zwykle zapraszam do komentowania oraz lubienia Strony na Facebooku.