czwartek, 6 stycznia 2011

IntenseDebate - instalacja i funkcje

Witam,

Kilka osób prosiło mnie abym opisał dokładniej w jaki sposób zainstalować taki system komentarzy jak jest u mnie na blogu. W gruncie rzeczy nie jest to szczególnie trudne, niemniej jednak jeśli są osoby, które nie mogą sobie z tym poradzić to ten wpis spełni ich oczekiwania. 

Zanijmy od opis funkcji IntenseDebate. Ja zdecydowałem się na wprowadzenie go ponieważ podstawowe komentarze na Bloggerze były dla mnie mało funkcjonalne i brzydkie. Najpierw próbowałem ręcznie poprawiać pewne rzeczy w kodzie, ale w dalszym ciągu byłem niezadowolony. 

Szukałem dalej i natrafiłem na dwa systemy: IntenseDebate i Disqus . Nie testowałem nawet drugiego z nich. Pierwszy wydał mi się ładniejszy i zauważyłem, że bardzo często występuje na różnych blogach/ stronach/ - zdecydowałem się na niego.
Funkcje IntenseDebate:

- wątki w komentarzach ( zmniejsza to chaos przy dużej ich liczbie)
- każdy kto ma profil w IntenseDebate dostaje też swój wskaźnik reputacji, zależny od liczby dobrze ocenionych komentarzy
- możliwość oceny komentarzy
- obsługa tagów HTML
- integracja z gravatarem
- możliwość importowania/eksportowania komentarzy ( dostępne jeśli IntenseDebate jest zainstalowane na Wordpress)
- kanał RSS komentarzy
- obsługa CommentLuv ( obok komentarza pojawia się też link do ostatniego wpisu na blogu komentującego,  zachęca to do kometowania)
- sortowanie komentarzy
- możliwość dowolonego dostosowania wyglądu poprzez własny arkusz styli CSS  
- wiele innych funkcji dostosowania wyglądu i fukcjonalności

Poniżej zamieszczam printscreeny z panelu administracyjnego. 

Zakładka "ustawienia komentarzy" ( kliknij by powiększyć)

Zakładka "ustawienia wyglądu" ( kliknij by powiększyć)



Instalacja

Opiszę instalację IntenseDebate na dwóch najpopularniejszych platformach: Wordpressie i Bloggerze. Jest to raczej przeznaczone dla bardzo początkujących dlatego opis będzie "łopatologiczny".

Instalacja IntenseDebate na Wordpress:

Najpierw prostszy sposób, który sprowadza się do zainstalowania wtyczki. 

1) Wchodzimy na stronę: http://intensedebate.com/ - podajemy standardowe dane czyli login, hasło, email. 
2) Wchodzimy do panelu administracyjnego swojego wordpressa. Idziemy do Plugins>Add New. W polu Search wpisujemy Intense Debate i instalujemy wtyczkę IntenseDebate Comments. 
3) W ustawieniach wybieramy wtyczkę. Wpisujemy login i hasło które podaliśmy przy rejestracji konta IntenseDebate. Ustawiamy opcje importowania komentarzy ( lub pomijamy ten krok).
4 Gotowe ;)  

Możemy też zainstalować IntenseDebate ręcznie:

1) Tak samo jak w poprzednim przykładzie zakładamy konto - wybieramy którąś z opcji: założenie konta lub instalacje komentarzy ( w obu przypadkach chodzi tylko o to by założyć konto). Logujemy się.  Po prawej stronie szukamy Manage blogs/sites 
2) Klikamy w Install IntenseDebate/ lub w pole Sites>AddBlog/Site
3) Podajemy adres swojego bloga - system sam zidentyfikuje na jakiej platformie stoi nasz blog i kolejne instrukcje będą inne w zależności od tego czy mamy bloga na bloggerze, wordpressie czy na innej platformie.
4) Otrzymamy link do ściągnięcia plugina. Który umieszczamy w folderze wp-content/plugins i aktywujemy w panelu wtyczek wordpressa.
5) W ustawieniach wybieramy wtyczkę. Wpisujemy login i hasło które podaliśmy przy rejestracji konta IntenseDebate. Ustawiamy opcje importowania komentarzy ( lub pomijamy ten krok).
6) Gotowe ;) 

Instalacja IntenseDebate na Bloggerze

1) Taki sami jak w przypadku Wordpressa
2) Klikamy w Install IntenseDebate/ lub w pole Sites>AddBlog/Site
3) Podajemy adres. System sam zakwalifikuje naszego bloga jako stojącego na bloggerze. Wyświetli się opis instalacji: 


4) Mamy dwie opcje do wyboru: Widget oraz Template.Wprawdze ja u siebie zainstalowałem poprzez Template ( wymaga to pewnych zmian w kodzie strony) lecz tu opiszę instalacje poprzez widget która jest prostsza.
5) Wybieramy opcję która bardziej nam pasuje. Ja wybrałem: Only on new posts - by nie stracić dotychczas napisanych przez użytkowników komentarzy.
6) Klikamy w Open Blogger.com ( po prawej stronie wyświetli się okno w którym będziemy działać), jeśli nie jesteśy zalogowanie to logujemy się. 
7) Wchodzimy w Ustawienia>Komentarze i w polu Ustawienie domyślne komentarzy dla postów ustawiamy Nowe posty nie mają komentarzy ( spokojnie nowe posty będą miały komentarze z tym że obsługiwane przez IntenseDebate a nie Bloggera:). Zapisujemy ustawienia. 
8) Wracamy do zielonego paska z lewej strony. Klikamy w Add Widget to my Blog. Wybieramy bloga gdzie widget ma zostać zainstalowany i klikamy w Dodaj Widżet. W tym momencie zostaniemy przeniesieni do zakładki Elementy strony. Nie musimy zmieniać ustawienia widgetu gdyż i tak pojawi się on pod wpisami niezależnie od tego gdzie zostanie przez nas umieszczony. 
9) Koniec;)

W obu przypadkach na koniec zostało nam jeszcze ustawienie polskiej wersji językowej

1) Logujemy się do panelu IntenseDebate 
2) W zakładce "sites" wybieramy stronę
3) Po prawej stronie w zakładce "Settings" wybieramy "Account" 
4) W polu "Display my comments section in:" wybieramy Polish ;)

Zainstalowanie przeze mnie IntenseDebate wpłynęło pozytywnie na ilość komentujących. Mi też się lepiej  komentuje. Treść jest ważna ale nie sprzeda się bez podania w strawnej formie.

To wszystko. Jak zwykle zachęcam do komentowania artykułu oraz "lubienia" strony na facebooku ( nagrody do rozlosowania wśród pierwszych 100 "lubiących").


2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Ale intense debate nie dziala w wersji na smartfony np chrome najnowszy i system android 4.3 w widoku mobilnym

Sylwia pisze...

Nie wiesz może, czy jakoś na bloggerze da się zmienić sortowanie komentarzy od najnowszego do najstarszego, ale bez instalowania dodaktów?

Prześlij komentarz