sobota, 18 grudnia 2010

Zdobywanie linków poprzez analizę konkurencji

Witam,

Dziś opiszę mój ulubiony sposób na wyszukiwanie miejsc w których umieszczam swoje linki. Wiadomym jest, że  czynniki "on-page" są ważne, ale tym co decyduje w głównej mierze o twojej pozycji w wyszukiwarce jest zdobywanie linków.

Poprawna optymalizacja strony jest tylko wstępem do zdobycia topowej pozycji na daną frazę. Poza tym gdy postawimy stroną na wordpressie wystarczy tylko nieco ją podrasować i dostaniemy w pełni zoptymalizowany pod wyszukiwarki site - zajmuje to nie więcej jak godzinę pracy. Oczywiście publikując każdy kolejny wpis też trzeba pamiętać o keywordach, tagach, znacznikach meta... Ale nie o tym miało dziś być:)

Zdobywanie linków a raczej sposób w jaki się to robi odróżnia dobrego seowca od kiepskiego, odróżnia artystę od rzemieślnika ( no teraz to przesadziłem:)


W wielu miejscach w sieci można spotkać się z listami typu "100 sposobów na linki" bla bla bla.... Chciałbym uniknąć tego typu demagogii i zagrań pod publiczkę.

Na każdej z tych list dowiecie się, że możecie zdobyć linki poprzez:
- artykuły
- katalogi stron
- wpisy na forach
- wpisy na blogach
- komentarze ... itd

Tego typu listy irytują swoją ogólnikowością. Zamiast pisać o 100 sposobach na coś tam, o wiele lepsze było by wymienić 100 miejsc gdzie te linki można zostawić. Ale prościej jest pisać sobie ogólnikowo niż konkretnie. Poza tym jak już ktoś znalazł te 100 miejsc to czy będzie się nimi chciał dzielić z innymi z czysto altruistycznych pobudek?

Ten przydługawy wstęp miał między innymi za zadanie wyjaśnić dlaczego określonego typu wpisów nie znajdziecie u mnie na blogu.

Ok ad rem , moja ulubiona metoda na wyszukiwanie wartościowych miejsc gdzie można zamieścić linki jest prosta jak konstrukcja cepa. Polega na analizie linków stron które zajmują pierwsze 10 czy 20 miejsc na daną frazę.

Patrzymy jakie linki ma konkurencja i staramy się wszędzie tam gdzie to możliwe umieścić swoje linki. Tym sposobem można pozyskać całe mnóstwo świetnych linków. A najtrudniejsza część pracy zostaje zrobiona za nas. Nie musimy szukać stron z wysokim page rankiem i powiązanych z naszą - znajdziemy je poprzez analizę linków konkurencji.

Wiadomo, że nie uda nam się dodać linków wszędzie tam, gdzie ma je konkurencja. Lecz po przeanalizowaniu 10-20 stron będziemy mieli całe mnóstwo różnych miejsc i pomysłów. Jak zawsze warto przede wszystkim dodawać do stron z wysokim page rankiem i dużą ilością backlinków.

W zasadzie otrzymamy też informacje o tym w jaki sposób konkurencja  podchodzi do pozycjonowania danej strony,  jak dużym zapleczem dysponuje i czy jest sens "bawić się" w daną frazę ( samą analizę konkurencji omówiłem w tym wpisie - Analiza Konkurencji - Market Samurai  ).

Do analizy linków można wykorzystać zarówno wspomniany Market Samurai jak również darmowe narzędzie z witryny  rapid.searchmetrics.com o nazwie "Domain popularity analysis" - by zobaczyć page rank linków trzeba się zarejestrować.

Zarówno MS jak i drugie narzędzie korzystają z bazy linków Yahoo.

Jak zwykle jeśli tylko macie jakieś pytania czy sugestie zapraszam do komentowania.