sobota, 30 października 2010

Wygląd AdSense na moich stronach

Witam,

Dziś obiecany wpis na temat tego jak wygląda rozmieszczenie AdSense na moich stronach. Opiszę tu też kolorystykę swoich reklam ( co już zrobiłem w jednym z wpisów - niemniej jednak dodam kilka porad , wypracowanych na podstawie doświadczenia).

Może się wydawać że rozmieszczenie reklam i ich wygląd są czynnikami, które w najbardziej znaczący sposób wpływają na CTR. Z doświadczenia wiem, że klikalność tak na prawdę najbardziej zależy od rodzaju serwowanych reklam. Podobnie jest z kwotą za kliknięcie.

Jest to może mały off-top w stosunku do tematu, ale chciałbym być dobrze zrozumiany. Jeśli chcecie zarabiać na AdSense to najpierw trzeba zastanowić się dogłębnie nad tematyką serwisu. Wygląd i rozmieszczenie reklam można zmienić w klika minut. Natomiast źle wybrana tematyka strony to strata często wielu miesięcy pracy.

Przykład. Znacie się dobrze na piłce nożnej. Możecie pisać dużo i ciekawie. Macie dwie drogi do wyboru

1) portal informacyjny na temat piłki nożnej

2) portal z poradami i recenzjami sprzętu piłkarskiego


Otóż w przypadku AdSense stworzenie portalu informacyjnego da wam bardzo niewiele. Dużo lepszą klikalność uzyskacie pisząc recenzje sprzętu. Użytkownik po przeczytaniu recenzji wśród reklam na waszej stronie na pewno znajdzie sklepy ze sprzętem. Dużo większa jest szansa że kliknie w taką reklamę po przeczytaniu opisu jakiegoś produktu niż relacji z meczu piłkarskiego. Wszystko zależy od doboru słów kluczowych, co wiadomo jest pochodną tematyki portalu.

Piłka nożna to tylko przykład. Trzeba myśleć jak potencjalny użytkownik strony. Zobaczcie też jakie reklamy wyświetlają się na podobnych stronach do tej którą zamierzacie stworzyć. Czy kliknęlibyście w taką reklamę?

Ok a teraz jak reklamy wyglądają u mnie.

Najpierw kolorystyka:

Obramowanie
#
Tytuł
#
Tło
#
Tekst
#
URL
#
Tak to wygląda na dwóch z moich stron. Oczywiście dobrze by było żeby kolory linków reklam były takie same jak kolory linków na stronie. Jak widzicie nie stosuje żadnej ramki. W przypadku dwóch pozostałych stron, kolory dobieram na podobnej zasadzie. Chodzi o to by wszystko ładnie współgrało. I zawsze trzeba testować. Coś co sprawdza się u mnie niekoniecznie sprawdzi się u was, coś co sprawdza się na jednej stronie nie koniecznie sprawdzi się na innej.

Rozmieszczenie reklam.

Na dwóch stronach które przynoszą mi najwięcej dochodów, rozmieszczenie reklam AdSense wygląda tak.


Na co zwrócić uwagę:

- "above the fold" - czyli w obszarze, który pojawia się użytkownikowi strony bez przewijania mam aż  3 jednostki reklam
- jednotka linków znajduje się zaraz pod menu, zaraz pod nią znajduje się duża jednostka 720x90
- w tekście wpisów mam 2 jednostki reklamowe, pierwszą otoczoną tekstem zaraz na początku wpisu, drugą bez otoczenia tekstem zaraz po zakończeniu wpisu.
- stosuję się do tzw. "heat maps":
( więcej na ten temat: http://20ojrodziennie.blogspot.com/2010/07/adsense-jak-zarabiac-wiecej.html ) - jednostki linków są więc umiejscowione u mnie pod logo i po lewej stronie, zgodnie z tym gdzie skupia się wzrok użytkownika.
- pod ostatnią jednostką reklamową mam umieszczone : ostatnie wpisy i linki do ebooków ze Złotych Myśli;
kiedy użytkownik kończy czytać dany wpis, zwykle szuka następnej rzeczy która go zainteresuje. Podsuwam mu więc reklamy oraz linki partnerskie, od biedy może kliknąć w "podobne wpisy" co też mnie cieszy:)

No na dziś tyle. Myślę, że dzięki tym poradom uda wam się zwiększyć znacząco zarobki. I pamiętajcie najważniejszy etap to planowanie odpowiedniej tematyki portalu poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

W reklamy google się jeszcze nie bawiłem ale tematyka to chyba najważniejsza, od tego też zależy ile dostaniesz za kliknięcie

rwtryb pisze...

ej, jak mi się wydawało, że można mieć tylko 3 jednostki reklamowe, ad sense, na stronie, czyli te 300x250 to te same ? :)

Christopher pisze...

Aktualnie można dodać 3 jednostki reklam, 3 jednostki linków i 2 pola wyszukiwań:)

U mnie są 3 jednostki reklam i jedna jednostka linków.

Anonimowy pisze...

Jaki osiągasz ctr?

Kamil pisze...

Mnie również interesuje jaki ctr masz na swoich stronach, a także która jednostka reklamowa przynosi największe zyski.

Christopher pisze...

Największe zyski przynoszą mi jednostka która jest ustawiona zaraz pod menu czyli 728x90

Christopher pisze...

A ctr nie chciałbym zdradzać z uwagi na politykę programową google adsense.

Prześlij komentarz