niedziela, 8 sierpnia 2010

Recenzja mojego bloga na internetowymarketing,info


Witam,

Dziś mam bardzo miłą wiadomość. Mój blog: "Praca w domu" został zrecenzowany na stronie http://internetowymarketing.info/ przez Arkadiusza Podlaskiego . Recenzja jest bardzo pochlebna więc zapraszam do lektury pod tym adresem: link

Arkadiusz jest autorem kilku książek o pozycjonowaniu i marketingu internetowym, więc sposób w jaki pisze o moim blogu jest dla mnie tym zaszczytniejszy.

Zmobilizowało mnie to do jeszcze lepszego pisania. Spodziewajcie się więc na dniach wpisu o wpływie pozycji strony na ruch z wyszukiwarki ( i temu jak się to ma do danych z narzędzia propozycji słów kluczowych google). Zrobię małe case study na podstawie moich stron więc będzie ciekawie. 

25 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Gratulacje :) Już wartościowy link wpadł ;d

Christopher pisze...

Mam nadzieję że dzięki temu zyskam kilku czytelników:)

A przede wszystkim miło czytać takie recenzje o swoim blogu;)

Anonimowy pisze...

Jakiś poradnik do złote myśli będzie może ?
Bo nie mogę ustawić za bardzo na stronce ładnie wszystkiego :/

Christopher pisze...

A co chcesz konkretnie ustawić?

Anonimowy pisze...

Witam :)
Dywersyfikujesz jakoś źródła odwiedzin strony? Zdaję sobie sprawę, jak wielki potencjał niesie ze sobą pozycjonowanie, ale:
- strona moze zostać zafiltrowana, często przez drobny błąd,
- pozycjonowanie ewoluuje, zmieniają się algorytmy i na prawdę ciężko coś przewidzieć, nie wiesz czy za pół roku Twoje strony nagle w dół nie polecą

Stawiasz więc tylko na pozycjonowanie?

Christopher pisze...

Stawiam na dobra tresc przede wszystkim:)

A metody optymalizacji ktore stosuje w zaden sposob nie sa niezgodne z wytycznymi googla.

A to ze nic nie mozna przewidziec to prawda. Choc algorytm raczej pozostanie podobny, na pewno nie bedziemy miec do czynienia z jakas nagla zmiana. Drobne zmiany sa dokonywane ciagle. Ale nawet jesli zmiany beda szly w strone promowania dobrej tresci to na tym zyskam a nie strace.

Moja zasada: najpierw tresc, potem optymalizacja, na koncu promocja.

Anonimowy pisze...

Czyli ruch zdobywasz tylko pozycjonując?

SEO-Warszawiak :) pisze...

A testowałes kiedyś Squeeze page? Dziś wyczyałem w komentarzach, że Marcin z rentier-blog.pl teraz się tym zajmuje.

Christopher pisze...

@Anonimowy - w zasadzie tak. Ale powtarzam jeszcze raz, nie udało by mi się to bez dobrej treści.

@Seo-Warszawiak

Znam tego bloga, nawet często tam komentuje zarzucając autorowi to, że na stronach nie zarabia choć wiele o tym pisze. Traktuję tego bloga jako poletko interesujących dyskusji, bardziej niż źródło inspiracji do zarabiania w internecie.

A Squeeze page? Nie wiem, nie testowałem. Ponoć nektórzy na samych listach mailingowych zarabiają duże pieniądze. Na jednej ze swoich stron zacząłem zbierać właśnie maile. Za zapisanie się na newsletter zaoferowałem ebooka. Trochę osób się zapisało i zapisuje. No ale squeeze page to to nie jest:)

SEO-Warszawiak :) pisze...

Tak, też zauważyłem, ze trochę gadania jest, ale wyraźnych efektów brak.

Jestem obecnie na etapie poszukiwania niszy. Szczerze mówiąc mogę pisać o byle czym :) Celuję w turystyke ale ciezko, praktycznie są dwa rodzaje fraz:
- nazwa miejscowosci
- noclegi nazwa miejscowosci

Problem tylko, ze większość miejscowosci ma swoje lokalne portale z dużą ilością contentu.

I tyle, reszta to kilkaset/kilka tysiecy na miesiąc.

A ten samurai faktycznie fajny, w sumie u nas nie jest popularny a przeglądałem anglojęzyczne strony i narzędzie chwalą bardzo.

Cholera, mam akurat parę dni wolnego, bym stworzył content, ale nie wiem na jaki temat zrobić 1wszą stronę..

Christopher pisze...

Ja swoją pierwszą stronę stworzyłem na temat, na który miałem mnóstwo do powiedzenia bo pisałem z tego magisterkę.

Tworzenie contentu może być drogą przez męke jeśli temat nas nie interesuje albo co gorsza nic o danym temacie nie wiemy.

Jak będziesz wybierać domenę to pamiętaj żeby było w niej twoje główne słowo kluczowe, o ile taka domena jest dostępna.

To naprawdę pomaga.

Np zrobiłem tak ostatnio i w zasadzie po dodaniu paru linków ( ale to nie były jakieś śmieci) i upływie 2 miesięcy jestem na 5 miejscu w google na tą frazę. Szkoda tylko że strona która jest na 1 miejscu zgarnia więcej tortu niż te średnie 46%. Więc efekty nie są super...

SEO-Warszawiak :) pisze...

Wiesz, ja jestem przyzwyczajony do pisania dużej ilości tekstów, także na tematy o których nic nie wiem - tekstów profesjonalnych, dla ludzi, nie dla samego faktu klepania znaków.

O nazwie slowa w domenie zdaję sobie sprawę :) Ogólnie o pozycjonowanie się nie martwię, tylko samą tematykę (to jedno slowo) mi ciężko znaleźć.

Christopher pisze...

Ciężko mi coś doradzić bo jest to rynek raczej mi nieznany.

Ale nie sugerował bym się tym że jest jakiś jeden portal dla każdej z miejscowości. Zawsze jest jakaś konkurencja. A reklamy turystyczne w adsense są dobrze opłacane, więc pod tym względem na pewno dobry krok.

SEO-Warszawiak :) pisze...

Racja, jest konkurencja, ale wszystko wygląda mniej więcej tak (podaję realny przykład):
Miejscowość węgorzewo, fraza: węgorzewo . Wg adwordsa miesięcznie 60k wyszukiwań "węgorzewo", 20k "wegorzewo".
Portali stricte o węgorzewie jest 3:
- http://wegorzewo.wm.pl/
- http://www.wegorzewo.pl/
- http://www.wegorzewo.info.pl/prezentacje.php

I weź teraz tutaj wbij :) Mam materiałów trochę, np zdjęć, ale obawiam się, że to nie wystarczy..
Z innymi miejscowościami jest podobnie.

Z drugiej jednak strony mogę spróbować, jakbym ich przebił w pozycjach i zrobił na prawdę fajny portal pod względem designu itd, to moze bym coś zwojował..

Jeśli możesz, zerknij na ten mój przykład i powiedz co sądzisz.

Christopher pisze...

Z tym ze w trybie exact masz na "węgorzewo" 15000 , a na "wegorzewo" 3600... ja bym sie tymi danymi sugerowal, przynajmniej w perspektywie ruchu ktory mozesz zdobyc w najbliszych kilku miesiacach...

No i niestety CPC w adsense akurat nie powala bo to raptem $0.11 .... chyba ze chcesz w inny sposob zarabiac.

Jesli chodzi o konkurencje to na pewno kilka portali z top10 jest do pobicia... Ale o pierwsze miejsce ciezko bedzie... wegorzewo.pl ma sporo linkow , jest to stara domena ( 9 lat) i nawet maja wpis w DMOZ.

Chyba bym jednak poszukal czego innego glownie ze wzgledu na kwote z adsense...

SEO-Warszawiak :) pisze...

Kwota z adsense będzie wyższa, jeżeli powspominam nieco o noclegach, moze zrobię kilka podstron o noclegach, ze słowem kluczowym w tytule no i w treści kilka razy.

Dzięki za analizę btw, będę szukał dalej.

Christopher pisze...

Spoko:) Faktycznie mozna troche pokombinowac z adsense...

Krzysztof Lis pisze...

@Christopher: czy gdyby ta recenzja nie była pochlebna, też podałbyś nam do niej odnośnik?

Poza tym skasuj lepiej link do niej, bo w tym przypadku Google traktuje go jako wymianę linków, co obniża ich wartość.

Christopher pisze...

@Krzysztof - jasne ze podalbym link, tylko wowczas tekst posta bylby polemika z tezami zawartymi w recenzji.

- a co do twojej porady, to jest takie przyslowie : "nie ucz ojca dzieci robic".

Poza tym taki link jest interesujacy dla moich czytelnikow, wiec umieszczenie go jest jak najbardziej na miejscu.

Moja porada, dbaj bardziej o czytelnikow niz o google, a google to doceni.

SEO-Warszawiak :) pisze...

@Krzysztof Lis
Czy Ty aby nie przesadzasz? Podanie linka, dwóch czy trzech w treści do stron tematycznie powiązanych w żaden sposób nie obniży pozycji strony w wyszukiwarkach, nawet jeżeli jest to link wzajemny. Byłaby to paranoja, szczególnie że autor tego bloga ma linki A->B; B->A tylko w jednym wpisie.

Christopher pisze...

Dokładnie...

Arkadiusz Podlaski pisze...

W pozycjonowaniu rządzi prosta zasada. LINKI LINKI i jeszcze raz LINKI. Nic nie jest mocniejsze od dobrych linków. Nawet śmieciową stronę wypozycjonujemy jeśli zdobędziemy odpowiednią ilość jakościowych linków.

Drugą ważną zasadą jest "content is king", czyli treść. Tylko że ta zasada wypływa z pierwszej a raczej jest celem do osiągnięcia punktu pierwszego. Mamy dobrą jakościowo treść na stronie, więc czytelnicy zaczynają ją linkować. W internecie pojawia się co raz więcej linków i strona zdobywa wyższe pozycje. I myślę, że Christopher poszedł właśnie tą drogą. Dobra treść obroni się sama.

@SEO-Warszawiak poszukaj długiego ogona. Celuj w bardziej rozbudowane frazy. Frazy jakie podałeś są konkurencyjne i bez dobrego zaplecza może być Ci bardzo trudno.

@Krzysztof Lis - Allegro linkuje do swoich stron linkami wzajemnymi:
http://allegro.pl/ na http://allegro.by/ a http://allegro.by/ na http://allegro.pl/
Pozostałe serwisy Allegro robią to samo.
Też powinni wykasować linki? ;)

Christopher pisze...

@Arkadiuszu

Dokładnie poszedłem tą drogą. Posiadając dobrą, unikatową, rozbudowaną treść i dodając do tego optymalizacje i linki osiągam swoje cele.

Podstawy marketingu internetowego są, wydawać by się mogło banalnie proste. Ale to doświadczenie, pasja i kreatywność decydują o sukcesie.

noname pisze...

A gdzie on napisal ze obnizy pozycje strony? Wiadome jest ze one-way link ma wieksza moc nic wymiana.

Christopher pisze...

@noname

Wypowiedź Krzysztofa Lisa spowodowała taką reakcje gdyż chciał się on "popisać" podstawową wiedzą z zakresu seo na blogu pisanym przez osobę z branży i odwiedzaną również przez takie osoby ( nie tylko oczywiście ale również). Więc zabrzmiało to śmiesznie.

Brak linka zwrotnego w tym artykule mijał by się z celem ( co jest najistotniejsze w tym wszystkim).

A skoro takie działanie (jak zresztą dobrze wypunktował SEO-warszawiak) nie obniży pozycji strony to jest tym bardziej bezcelowe.

Zastosowanie on-way linków ma sens i jest oczywiste w przypadku pozycjonowania na konkretną frazę, niemniej jednak nie mamy z tym do czynienia w tym wypadku.

Prześlij komentarz