wtorek, 6 lipca 2010

Jak katalogować? ( + fajny plugin do firefoxa)



W dzisiejszym wpisie przedstawię w kilku szczegółach jak powinien wyglądać proces katalogowania stron internetowych. Jak już wspominałem w jednym z wpisów ( Lista katalogów do których dodaję strony). katalogowanie przynosi rezultaty ale trzeba wiedzieć gdzie naszą strone umieścić. Praca nad katalogowaniem na pewno przyniesie rezultaty.

1. Ilość wpisów na dzień

tutaj zasada jest prosta. Jeśli nasza domena jest stosunkowo młoda ( do 2 miesiący) to polecał bym trzymać się ilości 10 wpisów dziennie ( wiadomo że nie wszystkie zostaną zaindeksowane, o ile wogóle zostaną). Oczywiście jeśli zdobywamy też linki z innych źródeł to warto trzymać się tej maxymalnej ilości przez jakieś 3-4 tygodnie później stopniowo zwiększając ilość wpisow.
Starsze, lepiej podlinkowane domeny można spokojnie dopieszczać 20 wpisami dziennie czy nawet większą ilością. Ważne by przyrost był stały. No i też sprawa wygląda tak że tych wartościowych katalogów nie ma zbyt wiele i w zasadzie po miesiącu czy półtorej dodawanie do kolejnych katalogów mija się z celem.

2. Tytuł wpisu

Tytułem wpisy jest nasz anchor. W anchorze (co się tyczy wszystkich linków) powinno się znajdować nasze słowo/słowa kluczowe.  Czyli jeśli mamy firmę zajmującą się sprzedażą obuwia to nie wpisujemy tam nazwy firmy ( chyba że zawiera słowo kluczowe) np "Marcin B firma Buwix", tylko "obuwie męskie", "obuwie damskie", "buty na obcasie" czy jakąkolwiek frazę na którą chcemy być widoczni.
Tytuł wpisu trzeba różnicować. To znaczy nie może być tak że każdy nasz wpis będzie mieć ten sam tytuł.

3. Opis strony

Tutaj w zależności od katalogu są rózne wymagania. Niektóre katalogi dopuszczają opisu z max 250 znakami, inne z kolei wymagają minimum 500 znaków... Są też takie gdzie po przekroczeniu pewnej ilości znaków możemy wstawić do opisu swój link do podstrony naszego serwisu.
Ja przygotowuje sobie około 10 opisów, kilka dłuższych kilka krótszych. Plus jeśli dodaje do naprawde mocnych katalogów jak onet.pl , gazeta.pl czy wp.pl ( te dwa ostatnie płatne niestety) to przygotowuje dla każdego z nich unikalny opis.
Oczywiście opis też powinien zawierać słowa kluczowe.

Wtyczka do Firefoxa:

Ok a teraz obiecany plugin do Firefoxa. Jest to darmowa wtyczka o nazwie InFormEnter, która znacznie przyspiesza katalogowanie. Pozwala nam ustawić teksty które następnie za kliknięciem myszki wstawiamy do pól formularza katalogu. Nigdy więcej kopiuj wklej po sto razy;)
Wtyczka napewno przydatna, sam z niej korzystam i jestem bardzo zadowolony.

Pół automatyczne katalogowanie:

Jeśli kogoś stać może zakupić sobie odpowiedni software do katalogowania jak SeoLight czy SeoBohater. Napewno przydatne dla osób które masowo katalogują dużo stron. Dla katalogowania kilku stron w zupełności wystarcza robienie tego ręcznie.

Uff koniec wpisu:)

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

ja użwam seolight spoko użadzenie ale co ważniejsze dobry suport, pisałem ostatnio maila z problemem który mnie borykał odpowiedz dostałem następnego dnia.
Pozd

Christopher pisze...

Mam demo seolight i wygląda fajnie. Przede wszystkim ładny design;) co może nie jest bardzo istotne ale jeśli już pracuje na jakimś programie to niech on będzie estetyczny.

Woristin pisze...

"Ja przygotowuje sobie około 10 opisów, kilka dłuższych kilka krótszych." - przez takie działanie porządne katalogi, akceptujące tylko unikalne wpisy będą mogły nie chcieć przyjąć Twojej strony. Osobiście preferuję napisanie jednego, długiego opisu pod mikser taki jak http://mix.fabrykaspamu.pl (tak na kilka tysięcy znaków, z których "wyjdzie" ostatecznie około 400) i tyle.

"Plus jeśli dodaje do naprawde mocnych katalogów jak onet.pl , gazeta.pl czy wp.pl ( te dwa ostatnie płatne niestety) to przygotowuje dla każdego z nich unikalny opis." - w takich przypadkach robię podobnie ; )

Co do softu, to mogę polecić SeoBohatera - używam go od kilku miesięcy i jest całkiem OK(choć też nie mam doświadczenia z innymi programami tego typu, więc moja ocena może nie być do końca poprawna).

Christopher pisze...

Jeśli jakiś katalog wymaga unikalnego opisu to oczywiście taki tworze. Jednak nie ma ich tak dużo.

bartek0317 pisze...

Ja używam wtyczki Autofill Forms, ma m.in. możliwość ustawienia kilku profili, co jest również dość przydatne. A co do unikalnych opisów - jeśli ktoś ma czas to ok, ale z punktu widzenia pozycjonowania nie ma to większego znaczenia.

Christopher pisze...

@bartek - w opisanej przeze mnie wtyczce tez jest mozliwosc uzywania kilku profili.

A co do tego czy unikalne opisy nie maja znaczenia to testow nikt chyba nie robil. Mi tez sie wydaje ze nie ma to jakiegos wiekszego znaczenia, niemniej jednak jesli ma to jestem do przodu:)

szkolenia bhp on line pisze...

Wow, fajny wpis:) wyglada to super ciekawie :P

Prześlij komentarz