poniedziałek, 5 lipca 2010

Hosting(i) na których prowadzę swoje strony



Ten post powstał na prośbę jednego z komentujących bym podał nieco więcej szczegółów dotyczących moich stron.

Jak już wspomniałem wcześniej stawiam na jakość a nie ilość. Na chwilę obecną posiadam 3 serwisy. W tym dwa które zarabiają oraz jeden nowy nad którym muszę trochę popracować. Na dniach planuje też stworzenie nowego serwisu. Więc w sumie będą 4 ( na razie). Jest to ilość wystarczająca by mieć zajęty cały dzień ( którego i tak nie mam). Dobra rada ode mnie. Nie zaczynaj nowego serwisu dopóki poprzednie nie przynoszą ci zysków. Skakanie z kwiatka na kwiatek jest poważnym błędem początkującego.

Szczegóły. Hosting mam w dwóch firmach:



Zapytacie czemu te a nie inne? Czemu nie np home.pl, które teraz tak się reklamuje. Otóż jeśli jakaś firma przeprowadza kampanię reklamową to ktoś wcześniej czy później będzie musiał za nią zapłacić. Zgadnijcie kto.
Na pewno są tańsze hostingi ( Hostgator) czy sprzedawcy domen ( GoDaddy), ale ja jestem trochę taki swojski i generalnie wspieram nasz rodzimy przemysł :)

Ceny moich hostingów:
-w Netmark : serwer midi cena 119 zł za rok. 
-w Linuxpl : najmniejszy serwer za 48,80 zł za rok ( polecam na początek, objętościowo spokojnie dla 2 średnio odwiedzanych serwisów wystarczy).

Na obu z nich mam jeszcze bardzo duże zapasy zarówno transferu jak i pojemności, więc spokojnie mogę rozwijać swoje strony.

Dlatego właśnie wybieram hostingi tańsze a nie reklamowane. I zapewniam was z obiema firmami nie miałem żadnych problemów. Support jest na wysokim poziomie a ceny na niskim.

Domeny które posiadam: 
- *.info ( dostałem w promocji za 1 zł w linuxpl oczywiście koszt przedłużenia po roku jest wyższy)
- *.pl
- *.com.pl

I w planach dziś lub jutro zakup jeszcze jednej domeny .pl .

To tyle. A wy w jakich firmach hostujecie swoje strony?



15 komentarzy:

Integralny pisze...

Podaj adresy Twoich stron. Podpatrze jak masz porozmieszczane reklamy. Jeśli mozesz coś doradzić to zerknij na mój blog i napisz co zmienić. Napisz tutaj.

Christopher pisze...

ok kilka porad dla ciebie:

-wyłącz reklamy graficzne, zawsze się gorzej sprawdzają
-zamiast obrazka w każdym wpisie na początku umieszczaj blok reklamowy 300x250 otoczony tekstem lub nie ( potestuj obie formy)
-kolory reklam myślę że ok ( ale warto potestować niebieski tytuł, szary tekst, czarny link - choć myśle że przy twojej kolorystyce strony te kolory są ok)
-i ważne, dla każdej reklamy robisz osobny kanał, żeby śledzić CTR, zrób testy co się sprawdza a co nie i tadam

Jak zaimplementujesz te porady to gwarantuje ci że CTR ci ładnie skoczy.

Integralny pisze...

Nie chce psuć kodu wpisu - a tylko tak mogę dodać reklamę na początku.


Zastosuję się zatem do tylko jednej Twojej porady - włączę tekstowe. Czy naprawdę tekstowe są lepiej płatne ? Skąd to wiesz?

Christopher pisze...

Nie są lepiej płatne ale są generalnie częściej klikane.

Naprawde ci polecam ten 300x250 na początku wpisu... to by najwięcej dało.

Integralny pisze...

A co byś powiedział na banner który wkleję nad notkami - tak żeby nie ingerować w treść wpisów ?

Christopher pisze...

Też się może sprawdzić. Najważniejsze to testować różne warianty.

Anonimowy pisze...

Witam mógłbyś napisa, ile użytkowników posiadają Twoje strony, liczbe odslon? Sam szuka hostingu, i nie wiem na co sie zdecydowac;/

Jeśli nagle nastąpi wzrost, użytkowników to czy mozna, w szybko sposób zwiekszyć teransfer, na obu hostingach ?

Jesli zdecyduje się na który, z chęcią skorzystam z ref:)

Reklemy graficzne sprawdzająsie na stronach o grach - własne doświadczenie :)

Pozdrawiam

Christopher pisze...

Ok no więc wszystkie moje strony notują jakieś 30 tysięcy użytkowników. W tym momencie hosting netmark jak chodzi o transfer wykorzystuje w połowie ( mam tam większy serwis) , natomiast hosting w linuxpl wykorzystuje w jakichś 10-20% ( co napewno wzrośnie bo tam postawie kolejny serwis).

Na początek polecał bym ci właśnie linuxpl. W tym momencie jest tańszy od netmarku i masz domene info gratis przy tym najmniejszym pakiecie.

- żeby zwiększyć transfer trzeba wykupić większy pakiet , ale nawet ten najmniejszy ma 20 gb transferu co pozwala obsłużyć 50 k uu miesięcznie - przynajmniej jak chodzi o mój serwis gdzie przy 24 k wykorzystuje połowe transferu).

- co do ref , fajnie dzięki
- co do reklam graficznych ciekawa uwaga,

Anonimowy pisze...

Ja mam w webq.biz (bez reflinka) , A jaką tematykę reklamujesz ? mam nadzieję że jeden serwis będziemy mogli zobaczyć ;d.
Co do porad np. Skakanie z jednego kwiatka na drugi to właśnie Ja jestem tego przykładem. Muszę zrobić spory porządek i pomału, stopniowo piąć się w górę.
O i może jakieś staty przykładowego serwisu pokażesz ?;d

Christopher pisze...

Spokojnie przyjdzie czas na to również. Nie mogę wszystkich swoich tajemnic zdradzić , bo nikt by nie czytał tego bloga.

Także zapraszam do uważnego śledzenia wpisów;)

Woristin pisze...

"A wy w jakich firmach hostujecie swoje strony?"

M.in. w OVH (w sumie trochę z przyzwyczajenia, ale to nie zmienia faktu, że uważam iż mają dobrą ofertę).

Pod małe strony zapleczowe mogę polecić http://iswift.pl (ref, jeśli ktoś byłby tak miły: www.iswift.pl/ref/1140/ ). Mają czasem problemy z serwerami, jednak starają się je szybko rozwiązywać. Hosting "SEO" oferowany jest za 20zł (do tego kod rabatowy, np. "pozycjonowanie.pl") i mamy taniutki hosting za 14zł/rok ; )

Jeszcze odwołam się do "skakania z kwiatka na kwiatek" - sam niestety popełniałem ten błąd, ale teraz się uwziąłem - opracowałem plan stworzenia pewnego serwisu, wraz z zapleczem i zamierzam go bezwarunkowo zrealizować (niezależnie od tego, co wymyślę w międzyczasie). Jedyny problem leży w fakcie, iż tematyka wspomnianego serwisu "nie jest moja", a tworzę go właściwie tylko w celach zarobkowych. Wydaje mi się, że łączenie zarabiania z pasją jest o wiele lepsze, dlatego postaram się za jakiś czas wystartować z pewnym serwisem, tym razem o tematyce która jest mi bliska (w sumie ten pomysł narodził się w mojej głowie podczas pisania tego komentarza; zapisałem go i będę dążył do jego realizacji).

Christopher pisze...

Dzięki za podesłanie fajnej oferty z kodem rabatowym. Ktoś na pewno skorzysta.

A co tego jakie strony tworzyć. To z pewnością jest tak że jeśli w jakimś temacie mamy coś do powiedzenia to możemy dużo i ciekawie pisać.

Z drugiej jednak strony ja zarabianie na stronach traktuje jednak jako swego rodzaju przedsięwzięcie, to znaczy nie koniecznie muszę się na czymś znać żeby stronkę założyć ( zawsze znajdę kogoś kto się zna) , raczej patrze na potencjalne korzyści jakie mogę mieć po zaangażowaniu się w daną niszę.

Choć pierwsza moja strona którą zrobiłem na pewno jest zgodna z tym co umiem.( i ona póki co zarabia dla mnie najwięcej, choć to powinno się niebawem zmienić)

Natomiast taktykę co do następnych przyjąłem taką jak napisałem.

Woristin pisze...

"Z drugiej jednak strony ja zarabianie na stronach traktuje jednak jako swego rodzaju przedsięwzięcie[...]"

Dokładnie tak samo podszedłem do tego mojego obecnego projektu.

A teraz tak jak napisałem, planuję coś, na czym się znam (jeśli nawet nie przyniesie fortuny, to i tak będę miał satysfakcję z jego tworzenia).

Przemek pisze...

Jak tam używam hostingu za free :) który mnie kosztował na początku 100 zł a teraz z niego mam 200 dolców miesięcznie, oczywiście na początek bo celem jest naprawdę świetne sumka :)

jakub_s pisze...

Rejestrujesz domenę zawsze w tej samej firmie w której masz hosting? Czy da się inaczej - tzn w jednej rejestracja a w innej hosting?
Post ten ma już ponad rok. Nadal polecasz linuxpl?

Prześlij komentarz