sobota, 31 lipca 2010

AdSense - jak zarabiać więcej


Dziś chciałbym się podzielić z wami swoimi metodami na zoptymalizowanie zarobów z programu Google Adsense. Nie jest to tajemnicą że wiele osób zarabia w ten sposób i to nie małe pieniądze, w ten sposób pracują w domu ( albo raczej strona pracuje na nich). A dla mnie samego jest to główne źródło zarobku internetowego.

Kiedy zaczynałem swoją przygodę z adsense natrafiłem na książkę Andrzeja Herzberga pod tytułem Google Adsense. Poradnik ten zawiera wiele świetnych porad dla początujących jak również dla tych bardziej zaawansowanych adsensowiczów. Jest warty swojej ceny, a porady tam zawarte na pewno wpłyną pozytywnie na wasz ctr i same zarobki.

Nieco później  natrafiłem na inny poradnik, tym razem w jezyku angielskim, za to darmowy. Zawierał on podobne informacje,  ale jego zaletą jest to że jest darmowy. Jesli nie macie problemów z czytaniem w jezyku angielskim to z czystym sercem polecam w tam ten poradnik. Link: Adsense Secrets 

Postaram się streścić najskuteczniejsze porady zwiększenia zarobków z adsense jakich dowiedziałem się z tych podręczników. Są to oczywiście porady zgodne całkowicie z polityką programową adsense, której oczywiście nalezy przestrzegać i trzeba ją przeczytrać w całości przynajmniej raz, żeby potem nie było płaczu i lamentu jak nam zablokują konto. Reklam adsense nie można między innymi umieszczać na określonych witrynach i wyświetlać w zakazany sposób. Podaje link: regulamin AdSense.

Ok teraz w kilku podpunktach napiszę co u mnie działa najlepiej:

1) Duże jednostki reklam - tak to prawda duże jednostki reklam działają najlepiej, bo są duże... :) Nic w tym dkrywczego jeśli użytkownik nie widzi reklamy trudno żeby w nią klikną. U mnie najlepiej sprawdza się jednostka 300x250 umieszczona zaraz na początku wpisu, otoczna tekstem.

2) Odpowiednie kolory reklam - ważne jest by kolory reklam ładnie wtapiały się w treść strony. By nie wyróżniały się spośród innych linków. Jeśli stosujemy czerwone linki to linki adsense też powinny być czerwone itd... Jeśli nie jesteśmy pewni jaki rodzaj reklam jest najodpowiedniejszy warto zastosować ten zestaw ( ja go stosuje , ale moje strony też są w podobnej kolorystyce):

Obranowanie
Tło
Tekst
URL


3) Reklamy tekstowe zamiast reklam graficznych - generalnie ludzie są zmęczenie wszechobecnym i reklamami, dlatego nie chętnie będą klikać w przypominające bannery reklmy graficzne. Reklamy tekstowe wyglądają się naturalne dla użytownika dlatego chętniej je klika. ( muszę zrobić małą adnotacje że w tym momencie jestem na etapie testowania reklam graifcznych na swoich stronch - każdą metodę trzeba przetestować, nie jest tak że są jakieś święte i nienaruszalne metody które działają wszędzie, więc testujcie ile się tylko da)

4) Umiejscowienie reklam - bardzo ważny czynnik. Przede wszystkim reklamy muszą być umieszczone w takim miejscu które zapewnia że będą one widoczne zaraz po wczytaniu się strony bez jej przewijania. Czyli na górze strony. Nie koniecznie na samej górzej. Może to być pod logo strony czy pod menu, ważne żeby było je widać po wczytaniu strony. Google prezentuje tzw heat mapy czyli miejsca na stronie gdzie reklamy są najskuteczniejsze - i warto to też wziąć pod uwagę przy umijescowaniu naszych reklam:


Zastosowanie tych kilku prostyhch porad sprawiło że mój CTR wzrósł znacząco. Każda strona oczywiście wymaga odrębnego traktowania, niemniej jednak są pewne kanony które mogą  i powinny być zastosowane wszędzie. I najważniejsza rzecz na koniec. Testujcie. Testujcie co się  tylko da: kolory, umiejscowienie, rozmiary reklam...

Ok to tyle na dziś. Jutro przedstawię ile to udało mi się zarobić w lipcu. Także zapraszam i zachęcam jak zwykle do komentowania.

17 komentarzy:

Woristin pisze...

Jaki masz średnio CTR na swoich stronach?

Anonimowy pisze...

No będę musiał spróbowac adsens, raz właśiwie próbowałem się zarejsetrowac ale google odesłało mi odpowiedź że nie mają żadnych reklam pasujących do tematyki czy cos takiego i póżniej całkiem o tym adsens zapomniałem, będę musiał spróbować zarejestrowac się z inną stroną o tematyce zdrowia na to zawsze są reklamy.

Anonimowy pisze...

Jeśli mimo dużego ruchu mam mało kliknięć to może warto zastanowić się nad reklamami płacącymi za samo wyświetlanie? Jeśli ktoś jest zainteresowany to polecam forum http://cpmforum.pl

Christopher pisze...

@Woristin - nie chciałbym podawać ctr ze względu na zastrzeżenia polityki programowej google. Jeśli jednak przyjmiemy że średni ctr to 3% to ja na swoich stronach mam dużo dużo większy - stosując właśnie metody przeze mnie opisane oraz inne które znajdują się w podanych książkach.

Jeśli chodzi o płacenie za samo wyświetlanie to cpm profit się nie umywa do binlayera.

Opisywałem w jednym z wpisów właśnie ten program, a cpmprofit to porażka.

Anonimowy pisze...

możesz pochwalić się ile średnio masz odwiedzin na swoich stronach na których zarabiasz na adsense?

Christopher pisze...

Jest tego coraz więcej. A dziennie to jakieś 3 tysiące.

Anonimowy pisze...

Witaj.Ile dziennie zarabiasz na jednej stronie? Ile masz stron i jak długo zajęło dojscie do obecnego poziomu? sądząc po dacie wpisu juz jest 8 miesięcy a ile wcześniej? Jeśli możesz odpowiedz prosze jak długo trzeba zajmowac sie stroną zeby na niej zarobic około 5 zł dziennie?

Christopher pisze...

Zarabiam w ten sposób od lata 2009 więc półtorej roku.

A żeby zarobić na stronie 5 zł dziennie to zależy. Myślę że średnio 2-3 miesiące po jej powstaniu jest to realny termin. Przy założeniu że będziesz ją promował i rozwijał.

Anonimowy pisze...

Lepiej blog czy coś bardziej rozbudowanego? prawdę mówiąc korci mnie portal społecznościowy inny niż większość bo to byłoby a może kiedyś będzie coś bardziej pożytecznego niż większość portali tego typu. Niestety brak funduszy na zaczęcie i strach przed "przywłaszczeniem" sobie pomysłu. Może tutaj jakies wskazówki?

Christopher pisze...

Ja bym obstawał przy rozbudowanym serwisie któremu całkowicie się poświęcasz, piszesz, usprawniasz, zdobywasz linki.

Portale społecznościowe są w tym momencie popularne. Ale postrzeganie internetu przez pryzmat facebooka jest nieco zawężone. Niemniej jednak jeśli jesteś w stanie zaproponować coś uzytecznego to warto spróbować. NK też przywłaszczyło sobie pomysł. Jak to mówią wszystko już zostało wymyślone kwestia żeby zrobić to lepiej.

Dom pisze...

Hej, temat już stary, ale właśnie zarobiłem 1'sze pieniądze na adsense - na stronie którą kiedyś zrobiłem na rynek angielskojęzyczny z myślą o sprzedawaniu tam produktów elektronicznych.. potem ją porzuciłem bo były ważniejsze sprawy.. a ostatnio zobaczyłem że doczłapała się na 2 pozycję na frazę na którą ją pozycjonowałem.. wrzuciłem 1 najprostszą reklamę i już parę euro wskoczyło.. samo :-)

e-booka którego podlinkowałeś ściągnąłem i na pewno przeczytam, dzięki :-)

Anonimowy pisze...

Czy jeśli jestem niepełnoletni to też mogę zarabiać w ten sposób?

Thomas pisze...

http://tapetykrajobrazy.blogspot.com/

Thomas pisze...

http://tapetykrajobrazy.blogspot.com/

wejdz i zobacz na tapety wysokiej rozdzielczości

boniek pisze...

www.lscanal.com dzięki tej stronie obejrzysz większość wydarzeń sportowych

ocenianie pisze...

Http://ocenianie.com.pl a tutaj zobaczysz ocene telefonu ktory masz zamiar kupic ;)

Anonimowy pisze...

hmmm ciekawe co sadzicie o umiejscowieniu reklam na www.farmaceuta.info

Prześlij komentarz